SZERZŐI JOGOK:

A szerzői jogok védelme az oktatás során (Részlet az Integrál Akadémia Képzési Szerződés 13. pontjából)
"A Képzési Központ honlapján és a képzésben használt, a tananyaggal kapcsolatos fotók, írások, hangfelvételek, videofelvételek szerzői jogi védelem alatt állnak. A Résztvevő a jelen Szerződés aláírásával elfogadja és betartja a szerzői jogvédelem előírásait a birtokába jutott anyagok tekintetében a tanulmányi jogviszony fennállása alatt és a tanulmányok befejezése után is, mindaddig, amíg a szerzői jog a törvény szerint fennáll. Az írások, képek, hang-, és filmfelvételek saját publikációkhoz, előadásanyagként, kutatásban, bármilyen nyilvánosság előtt való felhasználása annak alkotójának jóváhagyása után lehetséges.
Felhasználáskor, az alkotás egyes részeinek idézésekor is meg kell jelölni a forrást, az alkotót. A tanulmányi jogviszony megszűnése után közvetlenül az alkotótól kell írásos engedélyt kérni, az előzetes engedély a feltétele ezen anyagok saját honlapon, elektronikus úton való közzétételekor is.
A szerzői jogvédelem szabályai vonatkoznak azon esetekre is, amikor gondatlanság következtében vagy bármilyen egyéb okból a tanulmányi jogviszonyban nem lévő személyek a képzőintézet szellemi termékeit felhasználják saját publikációikra."

FIGYELEM! Az előadások meghallgatása nem egyenértékű az Integrál Pszichológia szak elvégzésével. A szakon a tanítvány fejlődésében becslésünk szerint 30%-ot képez az előadások meghallgatása és 70%-ot a személyes jelenlét, a szavak között átmenő üzenetek, a saját élményű és személyiségfejlesztő gyakorlatok és a tanult segítői technikák hatása. Úgy tapasztaljuk, hogy az integrál szemlélet teljes megértéséhez rációnk mellett szükség van testünk bioenergetikai, érzelmi és emberi kapcsolati átdolgozására is.

Kognitív működés és fejlődés a preperszonális, perszonális és transzperszonális szinteken

Jegyzet

Házi dolgozat

Kiegészítő anyagok

Letölthető előadások

2008. október 11.

2007. november 24

2007. október 14

Kötelező és ajánlott irodalom


Kötelező irodalom
 
Atkinson: Pszichológia - Osiris, 2005
74-85. oldal

Michael Cole - Sheila R. Cole: Fejlődéslélektan - Osiris, 2006
4., 5., 6., 9., 12. fejezetek, összefoglalónak ld. még a 206. és 350. oldal táblázatait
  

Ajánlott irodalom
 
Michael Cole - Sheila R. Cole: Fejlődéslélektan - Osiris, 2006
4., 5., 6., 9., 12. fejezetek, összefoglalónak ld. még a 206. és 350. oldal táblázatait

Mérei F. - Binét A.: Gyermeklélektan - Medicina, 2003

Bernáth, L., Solymosi, K. (szerk.): Fejlődéslélektan olvasókönyv  Tertia, Budapest, 1997

Gopnik, A., Meltzoff, A. N., Kuhl, P. K.: Bölcsek a bölcsőben – Hogyan gondolkodnak a kisbabák? - Typotex, Budapest, 2006

Inhelder, B., Piaget, J.: A gyermek logikájától az ifjú logikájáig - Akadémia Kiadó, Budapest,- 1967

Karmiloff-Smith, A.  Túl a modularitáson: a kognitív tudomány fejlődéselméleti megközelítése
In: Pléh, Cs. (szerk.) Kognitív tudomány. - Osiris-Láthatatlan Kollégium. 254-281. o., 1994-1996

Mérei, F., V. Binét, Á.: Gyermeklélektan - Medicina, Budapest, 1999

Piaget, J., Inhelder, B.: Gyermeklélektan - Osiris Kiadó, Budapest, 2004

Vigotszkij, L. Sz.: A magasabb pszichikus funkciók fejlődése - Gondolat, Budapest, 1971
 

Weboldalak

http://www.sulinet.hu/tovabbtan/felveteli/2001/28het/pszicho/pszicho28.html

Könyvek

Ebben a kategóriában még nincs felhasználói ajánlás.

Filmek

Ebben a kategóriában még nincs felhasználói ajánlás.

Zenék

Ebben a kategóriában még nincs felhasználói ajánlás.