II. évfolyam - 2024/25-ös oktatási időszak
A második évben az integrál pszichológia harmadik ágát, a fejlődésvonalak témakört fejtjük ki. Ezen belül számos hagyományos és újszerű pszichológiai rendszert ismerünk meg. A méhen belüli időszak és a születés lélektana, a kognitív fejlődés (Piaget, Wilber), az erkölcsi fejlődés (Piaget, Kohlber, Wilber), a világnézeti fejlődés (Gebser), az értékrendek és kultúrák szintjei (Spiráldinamika), az identitás és a személysiég fejldődése, a korai személyiségfejlődési modellek (Freud, Mahler, Kernberg, Kohut, Stern), a felnőttkori és spirituális fejődés (Erikson, Susanne Cook Greuter) kapnak helyet a tanulmányok első részében.
Ezen túl tanulunk a szexuális és párkapcsolati fejlődési szintekről (Freud, Deida, Wade, Gánti), az énvédő és elhárító mechanizmusokról (Freud, analitikus, Vaillant, Wilber), és az emberi viszonyok fejlődési szintjei (Honti, Tranzakció Analízis). Emellett a Terápiás Kommunikációs kiképző első éve zajlik és az önismereti csoportok második éve.
Órarend nyomtatása
|
1 |
szeptember 07.
|
|
szeptember 08.
|
|
|
2 |
szeptember 21.
|
Perinatális II. Stanislav Grof: a tudattalan perinatális szintjének átélése transzterápiákban: a 4 perinatális fázis megismerése.
|
Vizinger Erzsébet
|
9.00-18.00
|
MagNet-Hamvas
|
Kognitív működés és fejlődés a preperszonális és a perszonális szinteken
|
|
|
|
|
szeptember 22.
|
|
|
3 |
október 12.
|
Kognitív működés és fejlődés a transzperszonális szinteken.
|
Vizinger Erzsébet
|
9.00-18.00
|
Courtyard-Marriott Hotel, Blaha Lujza terem1-2.
|
Erkölcsi fejlődés a transzperszonális szinteken
|
|
|
|
Világnézet a preperszonális, perszonális és transzperszonális szinteken
|
|
|
|
A hit és spiritualitás a preperszonális, perszonális és transzperszonális szinteken.
|
|
|
|
|
október 13.
|
Terápiás Kommunikáció Tréning 1.
|
Visi Márton
Dr. Gál Anita
Bennó Zsuzsa
Szabó Attila
|
9:00-17:00
9:00-17:00
9:00-17:00
9:00-17:00
|
Testnevelési Egyetem
|
Bevezetés a terápiás kommunikáció elméletébe
|
|
|
|
A TK gyakorlás módszereinek ismertetése diád. triád. kvadrát. csoport
|
|
|
|
Olvasás a másik testi jelzéseiből - a fiziológia megfigyelése
|
|
|
|
A másik agyműködésének követése a szemmozgások megfigyelésével
|
|
|
|
|
|
4 |
október 26.
|
A szelf-fejlődés preperszonális, perszonális és transzperszonális modelljei, és integrálásuk 1. rész
|
Vizinger Erzsébet
|
9.00-18.00
|
MagNet-Hamvas
|
A korai személyiségfejlődés elméletek - Freud, Mahler, Klein, Kernberg, Kohut, Stern.
|
|
|
|
Az egész életen át tartó fejlődés első elmélete: Erik Erikson pszichoszociális fejlődés elmélete (1-6 szint)
|
|
|
|
|
október 27.
|
Terápiás Kommunikáció Tréning 2.
|
Visi Márton
Dr. Gál Anita
Bennó Zsuzsa
Szabó Attila
|
9:00-17:00
9:00-17:00
9:00-17:00
9:00-17:00
|
Testnevelési Egyetem
|
A lelki segítés összetevői, a „terápiás hármas”.
|
|
|
|
Elméleti alapok: a terápiás hatás két összetevője - szeretet és konfrontáció.
|
|
|
|
A terápiák alapja: a raport - az összehangolódás és a bizalom kiépítése
|
|
|
|
A lelki beszélgetés alaptechnikái:
|
|
|
|
Egy csepp vipassana: az önmegfigyelés képessége.
|
|
|
|
A csendtartás kigyakorlása: az elfogadó hallgatás.
|
|
|
|
A hümmögés gyakorlata: a megerősítő követés.
|
|
|
|
A kérdezés művészete: a zárt és a nyitott kérdések
|
|
|
|
|
|
5 |
november 16.
|
A szelf-fejlődés preperszonális, perszonális és transzperszonális modelljei, és integrálásuk 2. rész
|
Vizinger Erzsébet
|
9.00-18.00
|
MagNet-Hamvas
|
3. Az egész életen át tartó fejlődés integratív elmélete: Susanne-Cook Gretuer ego-fejlődés teóriája
|
|
|
|
4. A szelf-fejlődés modelljeinek összekapcsolása a teljes spektrumú, wilberi integrál fejlődésmodellben
|
|
|
|
|
november 17.
|
|
|
6 |
december 07.
|
Az ember szükségletei és motivációi a fejlődés preperszonális, perszonális és transzperszonális szintjein.
|
Vizinger Erzsébet
|
9.00-18.00
|
MagNet-Hamvas
|
Az ember védekező és elhárító mechanizmusai a fejlődés preperszonális, perszonális és transzperszonális szintjein.
|
|
|
|
1. A lelki hárítás alapjai: mit védünk és mi ellen védekezünk? A klasszikus felfogás és annak kiegészítése.
|
|
|
|
2. Az egyes elhárító mechanizmusok kifejtése. Preperszonális, és perszonális hárítások (analitikusok, Vaillant). Védekezési módok a spiritualitás ellen: a transzperszonális elhárítások formái: a jógik, szentek és bölcsek elhárításai (Wilber).
|
|
|
|
3. Az 54-féle elhárítási mód rendszerezése, és elhelyezése a fejlődés szintjein – Freudék, Kulcsár, DSM, Vaillant és Wilber.
|
|
|
|
4. Az elhárító mechanizmusok elméletének integrál továbbfejlesztése: a veszélyzónák és félelmek kifejtése. (Az amerikai Integral Psychotherapy munakcsoport)
|
|
|
|
5. Hogyan dolgozzunk az elhárító mechanizmusokkal? (Wilber)
|
|
|
|
|
december 08.
|
Terápiás Kommunikáció Tréning 3.
|
Visi Márton
Dr. Gál Anita
Bennó Zsuzsa
Szabó Attila
|
9:00-17:00
9:00-17:00
9:00-17:00
9:00-17:00
|
Testnevelési Egyetem
|
A kommunikáció szintjei és felismerésük –általánosítás, metafora, és a „valóságnyelv”.
|
|
|
|
A lelki beszélgetés alaptechnikái: nonverbális tükrözések:
|
|
|
|
Az ülésmód és a tér kezelése, az együttlét alaphangulatának beállítása.
|
|
|
|
A test tükrözése a testtartás és mozgás tükrözése rejtett paraméterei és technikái.
|
|
|
|
A hang és a beszéd tükrözésének rejtett paraméterei és technikái.
|
|
|
|
|
|
7 |
január 04.
|
A szexualitás és a párkapcsolatok alakulása a preperszonális, perszonális és transzperszonális szinteken.
|
Gánti Bence
Benke Valéria
|
9:00-10:45, 13:30-18:00
11:00-12:30
|
Courtyard-Marriott Hotel, Blaha Lujza terem1-2.
|
Freud pszichoszexuális fejlődés elmélete. Az orális, és anális karakterek, valamint az ödipusz jelenség megértése (1-5 szint).
|
|
|
|
David Deida modellje: függő kapcsolatok – egyenrangú kapcsolatok – és a spirituális kapcsolatok kulcsa. A spirituális háromszöghelyzet - Gánti Bence modellje (3-10 szint).
|
|
|
|
A transzcendens szexuális élmények kutatási eredményei a transzperszonális pszichológia területéről – Jenny Wade (7-10 szint).
|
|
|
|
Az előzőek összekapcsolása a létra mentén: a belső gyermek, kamasz, felnőtt és a spirituális együttélése a párkapcsolatokban - Gánti Bence modellje (1-10 szint).
|
|
|
|
Masters and Johnson.
|
|
|
|
|
január 05.
|
|
|
vizsgaidőszak |
2025. január 6-24. |
vizsga |
2025. január 25. |
Helyszín |
Testnevelési Egyetem |
|
|
8 |
február 08.
|
Az emberi viszonyok jellegzetességei a fejlődés preperszonális, perszonális és transzperszonális szintjein.
|
Bőr Róbert
|
9.00-18.00
|
MagNet-Hamvas
|
1. A tranzkacióanalízis (TA) integrál szemmel – az emberi játszmák, a 6-os szint és az út oda.
|
|
|
|
2. Az emberi viszonyok 5 szintű, szociokibernetikai fejlődésmodellje (Honti-modell). A harc, alárendelődés, versengés, függetlenség és együttműködés törvényei.
|
|
|
|
3. Az 5 szint modell és a TA kapcsolása a wilberi létramodelhez.
|
|
|
|
|
február 09.
|
|
|
9 |
február 22.
|
Élettan-anatómia: az idegrendszer és az agy felépítése és működése. Megérteni magunkat a testen át: a lelki jelenségek idegrendszeri és agyi alapjai.
|
Dr. Tóth Edit
|
9.00-18.00
|
MagNet-Hamvas
|
1. A receptorok és az idegszövet felépítése és működése. Az agy felépítése és működése. A beteg agy és az orvostudomány diagnosztikus módszerei, terápiás lehetőségei.
|
|
|
|
2. A meditáció élettani háttere és hatásai az agyra. A megvilágosodott agy és a kvantumfizika.
|
|
|
|
3. A szervezet, mint komplex rendszer. Egyes szervek hatása a központi idegrendszerre.
|
|
|
|
4. Az epigenetika lényege - Bél-agy tengely - -Szív-agy koherencia.
|
|
|
|
|
február 23.
|
|
|
10 |
március 08.
|
Beck-Cowan: a spiráldinamika rendszere. A társadalmak, kultúrák, értékrendszerek fejlődési szintjei a preperszonális, perszonális és transzperszonális zónákban.
|
Gánti Bence
Bennó Zsuzsa
|
9.00-18.00
9.00-18.00
|
MagNet-Hamvas
|
1. A spiráldinamika eredete és felépítése
|
|
|
|
2. A spiráldinamika szintjei: a bézs, bíbor, piros, kék, narancs, zöld, sárga és a türkiz megértése.
|
|
|
|
3. Beck-Wilber: az integrál spiráldinamika (SDi), kapcsolás a létramodellhez.
|
|
|
|
|
március 09.
|
Terápiás Kommunikáció Tréning 5.
|
Visi Márton
Dr. Gál Anita
Bennó Zsuzsa
Szabó Attila
|
9:00-17:00
9:00-17:00
9:00-17:00
9:00-17:00
|
Testnevelési Egyetem
|
Az értelmezés művészete: belevinni a saját hipozézist a terápiába.
|
|
|
|
A szókratészi kérdezés módszere.
|
|
|
|
A verbális profizmus: a Tiszta Kommunikáció tréningje.
|
|
|
|
A Tiszta Kommunikáció 10 pontja.
|
|
|
|
A negatív hipnózisok felismerése, és átfordítása pozitívba.
|
|
|
|
A TK pontjainak felismerése (e-mail elemzés), és átfogalmazási gyakorlat 1.
|
|
|
|
|
|
11 |
április 05.
|
Az emberi spirituális élmények rendszerezett kifejtése a transzperszonális szintek szerint 1.rész
|
Gánti Bence
Paulinyi Tamás
|
9.00-12:00
13.00-18.00
|
Courtyard-Marriott Hotel, Blaha Lujza terem1-2.
|
1. A transzperszonális szintek áttekintése
|
|
|
|
2. A pszichikus (okkult) élmények és képességek megismerése, 7-es szint.
|
|
|
|
|
április 06.
|
Személyiségfejlesztő önismereti csoport 6. - FIGYELEM! TÓTH MÓNIKA CSOPORTJÁNAK EZ A NAP MÁRCIUS 22-ÉN LESZ MEGTARTVA!
|
Édes Emőke
Tóth Mónika
György Kata
Horkics Edina
|
9:00-17:00
9:00-17:00
9:00-17:00
9:00-17:00
|
Jurányi-Movein-100-as, The Shift, La Place
|
|
|
12 |
április 12.
|
Az emberi spirituális élmények rendszerezett kifejtése a transzperszonális szintek szerint 2. rész
|
Paulinyi Tamás
|
9.00-18:00
|
Courtyard-Marriott Hotel, Blaha Lujza terem1-2.
|
3. A szellemi dimenziók közvetlen megtapasztalása – szubtilis élmények, 8-as szint.
|
|
|
|
4. A végső valóság megtapasztalása - a kauzális, 9-es szint, és ennek integrálása a hétköznapokba – a nonduális, 10. stáció. Nirvána, Szamádhi és Önvaló.
|
|
|
|
5. Tanácsok a spirituális élményekhez
|
|
|
|
|
április 13.
|
|
|
13 |
május 03.
|
Az év során tanultak összekapcsolása és az integrál gondolkodás kifejlesztése: horizontális és vertikális összefüggések a fejlődésvonalak és a szintek között - 1.rész
|
Gánti Bence
|
9.00-18.00
|
MagNet-Hamvas
|
Az éves anyag közös feldolgozása: kérdések-válaszok, tisztázások, és gyakorlatok. 1.
|
|
|
|
Az 1-5 szintek feldolgozása, az összes fejlődésvonal tükrében.
|
|
|
|
|
május 04.
|
Terápiás Kommunikáció Tréning 7.
|
Gánti Bence
|
9.00-17.00
|
MagNet-Hamvas
|
Kapcsolati zónák a közelség-távolság szabályozásban.
|
|
|
|
A Tiszta Kommunikáció elhelyezése a kapcsolati zónák kontextusában.
|
|
|
|
A testtudatosság használat a terápiákban.
|
|
|
|
A test lélektana: a lelki élmények helye a testben.
|
|
|
|
A valódi érzelmek tudatosításának fogásai.
|
|
|
|
|
|
14 |
május 17.
|
Az év során tanultak összekapcsolása és az integrál gondolkodás kifejlesztése: horizontális és vertikális összefüggések a fejlődésvonalak és a szintek között - 2.rész
|
Gánti Bence
|
9.00-18.00
|
MagNet-Hamvas
|
1. Az éves anyag közös feldolgozása: kérdések-válaszok, tisztázások, és gyakorlatok. 2.
|
|
|
|
2. A 6-10 szintek feldolgozása, az összes fejlődésvonal tükrében
|
|
|
|
3. Kialakítjuk az integrál pszichográf alkalmazásának képességét.
|
|
|
|
|
május 18.
|
|
|
Vizsgaidőszak |
2025. május 19. - június 13. |
Vizsga |
2025. június 14-15. |
Helyszín |
Testnevelési Egyetem |
Halasztott- és pótvizsga |
2025. augusztus 28. |
|
Az előadások ideje:
- szombaton 9.00-18.00 óráig tartanak.
- vasárnap 9.00-17.00 óráig tartanak.
Szeretettel várunk az előadásokra rendszeres vendégként is. Ehhez ajánljuk figyelmedbe a napi és félnapi jegyek mellett új kedvezményes csomagjainkat.
A jegyek és bérletek árával kapcsolatos további információért klikkelj ide!
Figyelem! A Személyiségfejlesztő önismereti csoport és a Terápiás Kommunikáció Tréning napjai csak beiratkozott résztvevők számára látogathatók.